07-07-09

*Dag 2: San Fransisco (5 juli) *

Hallo allemaal,

Na een welverdiende nachtrust zaten we om negen uur aan het ontbijt. Naast ons hotel kunnen we ontbijten in "Custom burger", er is keuze tussen een American en Continental breakfast. Beide zijn wel lekker. Het American breakfast bestaat uit: gebakken patatjes, geroerd ei en spek of ham. Het Continental breakfast bestaat uit: Toast of een croissant, confituur, vers fruit en versgeperst fruitsap (dit hadden we hier nooit verwacht). We besloten om te voet naar het Mission district te trekken dat bekend is om zijn spectaculaire muurschilderingen en zijn prachtige Victoriaanse huizen. Onderweg zagen we een bijeenkomst van "Harley Davidson" motors, een treffen met een dikke honderd verschillende Harley's. Onderweg nog wat fruit ingeslagen, en dan te voet de lange beklimming richting Mission district gedaan. Het fruit was allemaal verrassend lekker. Vervolgens trokken we nog steeds te voet naar de Castro street. Dit is het hart van de homogemeenschap in San Fransisco. We zagen hier enkele bijzondere koppels zoals 2 stoere cowboys die hand in hand liepen, echt schattig! Deze vroegen of hun intieme vriend nonkel Danny niet meegekomen wasKnipogen. In deze straat namen we de taxi om effe onze benen te laten uitrusten. We spraken een eindje verder af maar dat liep natuurlijk mis! We werden op een verschillende plaats afgezet en moesten elkaar dus gaan zoeken. Toen we elkaar terug vonden stapten we in de richting van het Buena Vista park. Hier was een toffe kinderspeeltuin aanwezig die we toch eens moesten testen. Het was ondertussen al 2 uur en onze maagjes begonnen al te grommen. We vonden in de Flower power straat (Heights street) een paninizaak waar we een broodje konden eten. Ondertussen besloten we om de taxi naar een fietsenverhuurzaak te nemen en zo de Golden Gate Bridge over te fietsen. In deze zaak (blazing saddles: hey folks dou you wanna bike the bridge?) werden we zéér enthousiast onthaalt, typisch Amerikaans, maar echt wel grappig! Met zeven fietsen en één tandem (waar Gilles en Peter op zaten) trokken we richting de Golden Gate bridge. Onderweg hielden we wel af en toe een "kiekjesstop". Op de brug zelf was het echt machtig! We hadden er ook genoeg hellingen voor moeten opfietsen dus het mocht natuurlijk wel de moeite zijn! Aan de andere kant van de brug zagen we hoe een gekwetst zeehondje werd opgehaald door een rescue team. Ze hadden ook 4 zeehonden bij die genezen waren en terug de zee in mochten. We reden verder richting Sausalito. Spijtig genoeg hadden we niet de kans om in dit gezellige stadje lang te blijven want we moesten de ferry halen die ons terug naar San Fransisco bracht. In de fietsenzaak werden we natuurlijk minstens even enthousiast onthaald als toen we er vertrokken. Het was ondertussen al half acht en we besloten om langs het water iets te eten. In het gehuchtje "Fisherman's wharf" vonden we een zeer goed restaurant: "Campuro". Het eten was er echt lekker! Rond half tien namen we de taxi naar huis en we besloten dat we weer een zeer sportieve dag achter de rug hadden!

Spijtig genoeg konden we dit bericht gisteren niet meer posten aangezien we hier al een heleboel problemen met de elektriciteit en de computers hebben gehad. Deze hebben we gelukkig vandaag kunnen oplossen!

Héél véél groetjes van ons alle negen!

xxx

Lachen

04:48 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

hallo daar,

dit is een verplichte reactie die we moeten uitvoeren van de mensen boven ons die druk aan de blog aan het sleutelen zijn.
we vinden deze blog een heel leuk idee en we hopen dat ook jullie er veel plezier aan beleven!
groetjes Maaike&Aline

Gepost door: Maaike&Aline | 07-07-09

Top! Fijn om zo jullie fantastische reiservaringen mee te kunnen volgen. Ik zou erbij willen zijn.

Gepost door: Tante Inne | 07-07-09

dag maaike en aline
ik heb zeker veel plezier aan jullie blog, ik kijk er elke dag naar uit xxx oma

Gepost door: oma | 07-07-09

ik kijk al uit naar de foto's, ziet er allemaal tof en spannend uit, let wel op voor de calorietjes hé tante christel