09-07-09

*Dag 4: Vertrek met de camper (7 juli)*

Hallo allemaal,

Vandaag startte het avontuur pas echt! De tocht met de camper. Er was afgesproken dat de taxi’s naar Oakland camperverhuur ons kwamen halen om half tien aan het hotel, maar ze waren veel te vroeg dus zaten we nog aan het ontbijt in de loungebar! Met haast en spoed brachtten we onze valiezen naar beneden in de taxi. Aangekomen in Oakland kregen we een uitleg die voor de kinderen niet echt interessant was, zij waren meer geïnteresseerd in de camper zelf, dus al snel zaten ze in de ontspanningsruimte te kijken naar de begrafenis van michael jackson.  Ook  kregen we een videovoorstelling die soms hilarische momenten met zich mee bracht. De bagage inladen, nog snel de lakens en stoeltjes meenemen en weg waren we richting Wallmart waar  we de hoogstnodige inkopen gingen doen. Het was er echt grappig! Alles was er typisch Amerikaans, super BIG dus!  Jammer genoeg hadden ze daar geen choco en bruiswater en ook verse groenten en fruit waren nergens te bekennen maar niet te vergeten vonden we er wel een Mc Donalds, maar we zijn er spijtig genoeg niet binnen gestapt. Als we vroegen naar een wegenkaart kregen we als antwoord dat we naar een NOG grotere supermarkt moesten gaan hoewel we hier al bijna verdwaalden. Niet veel later merkte Koen dat hij het eerste stuk naar Wallmart volledig met de handrem op gereden had. We zetten de boodschappen weg, maakten het ons gemakkelijk en vertrokken richting Monterey. Normaal moesten we twee en een haf uur rijden, maar doordat we geen goede kaart hadden en nergens goede kaarten konden vinden, reden we er al snel drie en een half uur over. na vele omwegen en even stoppen om te eten kwamen we toch aan op de camping: Marina Dunes. Koen en Geertrui lieten hun camper al achter op de camping en we  gingen de kust van monterey verkennen met de camper van peter en christel. We namen hiervoor de 17 miles drive. We zagen er zeehonden en zeeleeuwen,vogels en uitgesleten rotsen. In Amerika vindt je reservaten voor indianen maar je vindt er ook voor rijke mensen zoals 17 miles drive, we vonden er grote golfterreinen en reusachtige buitenverblijven! Na de opvallende geheime actie  “fruittella stelen” van Aline en Maaike reden we terug naar de camping waar de miserie kon beginnen. we moesten namelijk de elektriciteit en de waterleiding aansluiten! we waren te vermoeid om nog iets te gaan eten, dus stelden we ons tevreden met een zelfgemaakt eitje. vanuit onze camper konden we elkaar de vaiezen zien uitladen. Deze dag was toch wel een hele verandering maar we zijn er zeker van dat we ons wel rap zullen aanpassen aan het leven in een rijdend huisje

Geschreven door Aline en Maaike

xxx

Lachen

08:25 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (8) |  Facebook |

hey Ik wens je nog een fijne donderdag.

Gepost door: Martin | 09-07-09

Zoals echte Nu gaan jullie de echte American Way of Life beleven. Afstanden, warenhuizen,...BIG BIG BIG!!! Zo is het nu eenmaal. Aline en Maaike niet op het slechte spoor geraken hé. Fruitella stelen, straks moeten we jullie toch nog komen bezoeken in Alcatraz. Geniet, bewonder de grootsheid van Amerika en maak samen heel veel plezier! Voor de chauffeurs : voorzichtig zijn! Dikke zoen voor jullie alle 9

Gepost door: Tante Inne | 09-07-09

dag lieverds,
spannend hé zoals echte toeristen rondtrekken,geef je ogen maar goed de kost want er is daar blijkbaar heel veel te beleven en te zien, geniet van alles groetes en een dikke kus voor iedereen
oma

Gepost door: oma | 09-07-09

Eerste avonturendag Goed gedaan maaike en Aline, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Een GPS zou wel handig geweest zijn he! En wat de aansluiting van de electriciteit en de waterleiding betreft daar kan ik alleen maar op antwoorden: " je had ons mee moeten nemen want Bert kan alles! Nog veel camperplezier en een dikke knuf.

Gepost door: tante gudrun | 09-07-09

Blunder Wie was die eerste bestuurder? toch mijn broer niet he .En wie was die alerte passagier? Waarschijnlijk mijn schoonzus.

tja, Walmart is niet een supermarkt waar je alle voedingswaren vindt... Albertsons of Safeway, daar moet je zijn; een goede kaart vind je in een 'bookstore'; geniet van de omgeving en wees voorzichtig!

Gepost door: familie TRAP | 10-07-09

Voor onze Koen Maak je niet te moe jongen! Ik tel de dagen af om jullie allemaal terug te zien.Groetjes aan allemaal