10-07-09

*Dag 5: Yosemite (8 juli)*

Hallo allemaal,

Na onze eerste nacht in de camper, die bij iedereen best wel is meegevallen, stonden we op rond zeven uur. Veel te vroeg voor in de vakantie, maar we moeten er iets voor over hebben hé! We namen een stevig ontbijt, wasten ons en iets na acht vertrokken we richting Mariposa. De familie Van Oevelen was zo verzot op de camping dat ze bijna met de elektriciteit weg waren!  We reden door een fruitstreek die vooral bekend staat voor kersen en look en we kwamen onder andere plantages van “Dole” en “Delmonte” tegen.  Ietsje verder zagen we het mega groot waterbekken “San Luis”.  Ook de uitgestrekte ranches en farmes vielen ons op. Rond kwart over tien maakten we even een tank- en koffiestop. Hier werden we overvallen door de hitte aangezien de voorbije dagen aan de kust zeker en vast niet al te warm waren. We reden verder en rond één uur kwamen we aan op de KOA camping in Mariposa. We installeerden onze campers en aten gezellig buiten ons zelfgemaakte hot dogs. De zon scheen er zo fel dat we na enkele minuten ons mes al niet meer konden vastpakken. Na de afwas reden we met één camper verder naar Yosemite NP. Bij onze eerste stop zagen we de steile hoge rots “El Capitan”, deze wordt dagelijks door meerdere klimmers beklommen. We dachten dat we er één zagen maar achteraf bleek dit toch een verkeerde interpretatie van Geertrui te zijn. Na 5 minuutjes stappen kwamen we aan de Bruidsluierwaterval. We klommen er op de rotsen om er zo dicht mogelijk bij te geraken en er een beetje afkoeling door het water te vinden. Onze fotografen namen nog even wat foto’s en we wandelden terug. We zagen nog een typische mooie blauwe vogel en ook daar moesten er natuurlijk foto’s van worden genomen. Met een beetje vertraging reden we dan toch verder in de richting van het visitor center. Daar zagen we hoe Yosemite ontstaan is en welke organismen er allemaal terug te vinden zijn. We schrokken wel even bij de gedachte dat er Tarantula’s in het park aanwezig zijn. Van aan het visitor center hadden we een mooi zicht op de “half dome”. We keerden terug naar de parking en kochten onderweg een ijsje en fris drinken. We zagen eekhoorntjes op een afstand van minder dan 20cm, en ja, ook zij werden slachtoffer van de fotografen. We reden verder naar de Yosemite watervallen. Om er dicht bij te geraken moesten we weer even stappen en na de vogel en de eekhoorntjes zagen we hier een nieuw fotomodel, een wild hert! De watervallen waren indrukwekkend! We besloten om stilletjes aan het park te verlaten, het was al 6 uur en het werd al merkbaar frisser. We hielden nog heel even halt op een plaats van waar we de drie broers konden zien (rotsen) en reden terug naar de camping. Rond half acht kwamen we er aan en Maaike, Aline, Gilles en Koen namen nog een duik in het super koude zwembad. Onze buikjes begon nu toch wel te rommelen en we reden naar  Mariposa, een typisch cowboy dorpje, om in een echt cowboy restaurant iets te gaan eten. Er was zelfs een saloon waar men deel kon nemen aan een karaoke. Dit hebben wij toch niet gedaan aangezien we liefst nog even in Amerika zouden blijven. Na het eten reden we terug naar de camping waar we al snel in slaap vielen en konden dromen over de cowboys.

Geschreven door Femke

xxx

Lachen

18:27 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

De moeite waard Dat lijkt me enorm de moeite waard te zijn. Wat een bezienswaardigheden! Dit wordt een fantastische reis. ik denk dat het al niet meer stuk kan. Geniet ten volle van al dat moois. Vele lieve knuffels

Gepost door: Tante Inne | 10-07-09

hello there,
al een beetje bruin gebakken,hier nogal very veel regen but het wordt better...(neen niet butter...)
benieuwd of jullie de beer hebben losgelaten...
Anyway, veel plezier nog.