10-07-09

*dag 6: Kings Canyon (9 juli)*

Hallo allemaal,

Vandaag zijn  we opgestaan rond acht uur, dit was iets later dan gepland. Na het ontbijt en het opruimen van de camper vertrokken we rond twintig voor tien naar the Kings Canyon. Onderweg hielden we weer even halt om te tanken en een eindje verder om vers fruit te kopen.  Na enkele dagen zonder fruit smaakte dit natuurlijk super! Het viel ons op dat de druiven hier op dit moment al rijp zijn. We reden door echt sterk gevarieerde landschappen: bergen, bossen, vlaktes, wijngaarden, fruitbomen en gewone dorpjes. Natuurlijk moesten we ook vandaag eens verkeerd rijden. Gelukkig kwamen we toch rond twintig na één aan in Kings Canyon NP. In de buurt van “Grant Grove Village” vonden we een picknick tafel (eigenlijk behoorde deze bij een vakantiewoning) die we in beslag namen. We aten “weeral” zelfgemaakte hot dogs. Dit is ondertussen wel al onze specialiteit! Terwijl we aten moesten we ons voedsel goed in de gaten houden omdat er wel een kans was dat er beren op af zouden  komen. Een half uurtje later startten we onze wandeling door het bos naar de “General Grant Tree”, de tweede grootste boom van de wereld. Onderweg zagen we Papyrus, Rododendrons, Sequoia’s en gevallen Sequoia’s. De bomen waren echt geweldig. We zijn gewoon door een omgevallen boomstam gelopen! We hoorden daar ook dat er gisteren en vanmorgen al beren waren gesignaleerd. Een fransman liet ons er zelfs een foto van zien.  We wandelden terug en rond half vijf reden we verder richting de canyon. We reden echt door prachtige natuur, op een bepaald moment liep er naast ons een rivier de “Kings River” deze is pas echt wild! We reden door tot aan de “Roaring River” waar we vlug nog naar een kleine maar zeer krachtige waterval gingen kijken.  Er hingen bordjes dat er jaarlijks in deze rivieren mensen verdrinken en toch hadden we zin om er een duik in te nemen! Maar maak jullie maar geen zorgen we hebben dit toch maar niet gedaan! Na dit alles vertrokken we richting onze camping, dit was nog zo’n 80 mijl. 80 mijl aan een gemiddelde snelheid van ongeveer 50 mijl per uur met een camper, dan zou de toch ongeveer een anderhalf uur moeten duren. We hebben er twee uur en veertig minuten over gereden … Net nadat we het park uitgereden waren pakte co-piloot van dienst, Christel, de wegenkaart, en zag dat we zonet de kortste weg naar Visalia gemst hadden. Ze raadde ons aan om rechtsomkeer te maken en via die weg een heel stuk af te snijden. Iedereen hoopte dat we sneller op de camping zouden zijn, en zo ons nog even konden verfrissen in het zwembad van de camping. Verkeerd gedacht dus,,, We zaten nu wel op de kortste weg (in afstand) richting Visalia, maar omdat die weg dwars door de bergen ging waren er elke honderd meter scherpe bochten. We haalden met moete een gemiddelde van 25 MPH, dus zo zou het toch nog een lange tocht worden. Na een uur over die kronkelende bergwegen kregen er al enkelen last van hoofdpijn en misselijkheid.  Toen we om tien voor zeven in het park vertrokken was iedereen ervan overtuigd  dat we voor zonsondergang op onze kampeerplaats zouden staaan, maar nu was dat bijna onmogelijk.  Christel moest verhuizen naar de zetel, en Gilleke werd de nieuwe co-piloot. Met een “kotszakje” in de handen loodste hij de karavaan veilig door de bergen richting de camping. Aangezien we maar om twintig voor  tien op onze bestemming waren, zat een frisse duik in het zwembad er al niet meer in. Iedereen was moe, en niemand had nog echt zin om iets te zoeken voor het avondeten. De hongerigen hebben de restjes van de broden en de toespijs dan maar opgegeten. dit was pas “een goedkoop dagske”. Het was half elf wanneer we eindelijk ons bed in konden. Gelukkig zal het vandaag, met het bezoek aan het “Sequoia Park”, een beetje rustiger worden, want het hoge tempo van de voorbije dagen begint bij sommigen zijn tol te eisen. Gelukkig kunnen de kinderen overdag wat bijslapen terwijl de volwassenen rijden.

Geschreven door Femke en Nicolas

xxx

Lachen

19:18 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Toeren Doe met die camper geen zotte toeren hé. Met wat luxe zou het wel wat beter zijn denk ik. Dikke zoenen

Gepost door: Grootmoe | 10-07-09

HiHi Dit is wel heel leuk om lezen: beren, grote bomen waar je zelf door kunt lopen,prachtige natuur, kotszakjes, vertraging, moe, overschotjes eten en niets kunnen kopen dat is wel het ergste. Sukkels! Toch vermoed ik dat er heel veel gelachen wordt. Vele groeten

Gepost door: Tante Inne | 11-07-09

hallo schatjes

ben blij voor jullie dat er eens een rustig dagje is tussengekomen, en de PETER, hangt zelfs in Amerrika den luierik uit, foei Peter,
Nog veel plezier, geniet ervan en tot binnenkort
groetjes, kusjes en knuffels van opa en oma

Gepost door: oma en opa | 11-07-09

Kaart lezen, is toch een stukje wiskunde, waar bevind ik mij op een bol