16-07-09

*Dag 11: Zion (14 juli)*

Vannacht sliepen de jongens bij hun mama en papa, de drie meisjes op één kamer zodat Geertrui en Koen het rijk voor zich alleen hadden. We willen niet weten wat zich daar allemaal heeft afgespeeld…

Om 8 u neemt een ‘wakkere’ Gilles de telefoon op met een heldere ‘hello’ en beantwoordt de wake-up call met een quasi professionele ‘Yes, thank you’. Uit de veren dus!

Vandaag nemen we met spijt in het hart (en dat is nog zwak uitgedrukt) afscheid van Las Vegas. Dit doen we echter in stijl met een uitgebreid ontbijtbuffet in één van de vele restaurants die ons hotel telt. Het zal wellicht een tijdje duren eer we zo’n luxe opnieuw mogen ervaren: de volgende 11 dagen logeren we in de camper. Na een verkwikkend gesprek bij het ontbijt waarbij zowat ieders darmflora (ja oma C., ook die van jou!) de revue passeerde, checkten we rond 10.30 uit.

Omdat we de vorige avond unaniem beslisten de Hooverdam links (of rechts) te laten liggen, kon deze ochtend dus iets rustiger starten.

Om 10.45u reden we op de Highway 15 North met de gedachte dat we ooit terugkeren, zoals Femke zei, met een grote lege valies, een tandenborstel en één kleedje (maak er misschien twee van of je staat naakt in de wasserette) ‘to shop the world’.

Onderweg verandert het landschap in wat we kennen als canyons. Het echte werk kan beginnen! Kort daarna valt onze frank (of euro of dollar) dat we een tijdszone zijn gepasseerd en dat onze dag nu bijgevolg één uur korter is, alsof we hier nog niet genoeg met ons bioritme hebben geknoeid.

Rond 16u lokale tijd zijn we dan toch in Zion waar in de 19de eeuw de eerste mormoonse kolonisten arriveerden. Nu is het onze beurt om de buurt onveilig te maken…

Bij het ‘Visitor center’ nemen we de shuttlebus tot de ‘Temple of Sinawava’. Van daaruit gaat het te voet verder over een prachtig pad dat de ‘North Fork’ van de Virgin River volgt. Eekhoorns (ondertussen hebben we al door dat die hier het vuil van de straat zijn) vergezellen ons op onze weg.

Waar de canyon vernauwt, eist het water de volledige breedte op en gaan we tot aan ons middel de rivier in, verder stroomopwaarts. Mozes (AKA Femke) leidt de troepen in goede banen maar van het water splijten is vandaag geen sprake. De enige die daartoe een poging doet is onze kleinste stapper die na een ‘slippertje’ nat wordt tot onder zijn oksels!

Op onze terugweg horen we ‘geroep’ van een dier. Met de camera in de hand en vastbesloten deze roofvogel op de gevoelige plaat vast te leggen zien we, weerom met behulp van Mozes, een bambi’tje dat zijn moeder kwijt is, zo blijkt wanneer ook van de andere kant van het pad geroep weerklinkt. We werden getuigen van de hereniging van moeder en kind. Een prachtig moment dat bij de dames meerdere ‘Ooooh’s’ uitlokte en bij de mannen een waardeloze imitatie hiervan. Even verderop nog enkele exemplaren compleet mét gewei en onze dag kon niet meer stuk.

Ondertussen is het al 19u en moeten we nog een heel eind rijden naar de camping. Het lukt nog om voor de limiet van 20u de tunnel te halen die speciaal voor ons (eigenlijk voor de camper) verkeersvrij wordt gemaakt zodat we netjes in het midden kunnen passeren. Onderweg zien we nog enkele herten en de familie Van Duyse zelfs een groep steenbokken.

Om 21.15u bereiken we de camping nog net voor het donker. En ja hoor… het moest eens gebeuren, een fout van de organisatie, die over het hoofd zag dat onze reservatie voor twee campers was zodat Koen en Geertrui voor één nachtje op de overflowparking zullen logeren. Morgen staan we gewoon weer samen, klaar voor wat waarschijnlijk weer een prachtige dag zal worden!

Geschreven door Christel

xxx

Tong uitsteken

03:20 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

hallo allemaal,
Ines is vanochtend naar de kapper geweest
en ze heeft haar eerste stapjes gezet (3)
we proberen er voor te zorgen dat als haar vader en moeder er zijn het te herhalen
daar zijn we ook druk mee bezig
een prettige vakantie gewenst

xxx simon , oma en co

Gepost door: oma | 16-07-09

hallo schatjes,

ik zie dat er een paar reacties niet op de blog gekomren zijn, dus daar gaan we.
Ik had niet in de buurt van de camper willen staan van Koen en Geertrui, en ik kan er mij van aklles bijvoorstellen. De steenbokken kom je dus overal tegen hé.
Ik hoop dat de Gilles ons nog verstaat als hij terugkomt. Met mijn darmflora gaat het momenteel vrij goed. Wij zijn maandag naar Kruibeke geweest, en de poezen doen het goed. Ze kwamen natuurlijk direct naar ons om ze eens te strelen en te knuffelen.
Ze zien er goed uit. Zullen in het begin van de week wel nog eens terug gaan

Groetjes aan iedereen
Kusjes voor iedereen
opa en oma

Gepost door: oma en opa | 16-07-09

Wiskunde en,... Die reis vraagt wel een zeer vergevorderde opleiding. Ge moet goed kunnen rekenen: temperaturen omrekenen,tijdsverschillen, breedtes, talen waarin blijkbaar Gilleke de allerbeste is, geschiedenis over de Mormonen, biologie en dan nog Mozes zijn. Dat moeten allemaal zeer bekwame mensen zijn daar bijeen die 9! Maar daar was ik al van overtuigd hoor !