19-07-09

* Dag 14: Moab (17 juli)

Om kwart na zeven stond onze wekker al, om rond half negen naar het “Arches” national park te vertrekken, en dan door te rijden naar Moab. Alweer de deadline gemist, maar om negen uur waren we toch allemaal vertrekkensklaar. Aangezien de baan richting Moab lang en recht was, was het voor sommige kinderen een uitgelezen kans om wat uurtjes bij te slapen (Femke en Nicolas). Door de vlot berijdbare baan was het mogelijk om in alle mogelijke posities te slapen …

Om half twaalf hadden we de tocht van 215 miles reeds overbrugd. Om voort te gaan op ons elan zijn we google nog maar eens letterlijk te snel af geweest. Volgens “Google Maps” zou de tocht op zijn minst drie uur en een kwartier geduurd hebben, maar onze F1-piloten deden het maar liefst drie kwartier sneller!! Morgen worden ze naar Duitsland overgevlogen om daar hun miljoenencontract bij Ferrari te ondertekenen. J

Naar het schijnt hebben we op onze weg naar Moab het “Capitol Reef” park bezocht. We zouden daar “The Castle”, “The Capitol Dome” en “The Old Fruita School” bewonderd hebben. Ik kan niet veel vertellen over het park, aangezien ik de hele tijd lag te slapen. Om half twaalf stopte Hervé bruusk op de parking van het “Arches” national park. Door de schok rolde ik met mijn hoofd tegen de muur, en werd wakker. L  Het park staat bekend om zijn natuurlijke rondbogen. Ze lijken wat op triomfbogen, met het verschil dat deze rondbogen door de natuurelementen ontstaan zijn uit één grote steen. Maar omdat dezelfde krachten die dit park gecreëerd hebben, de bogen langzaam aan terug aan het vernietigen zijn, is dit park bijna gedoemd om binnen enkele eeuwen zijn deuren te sluiten. Ze zullen dan weer moeten wachten op een nieuwe ijstijd om het park te heropenen. Tijdens onze wandeling door het park bezochten we de, door de geologen onder ons, welgekende “Landscape Arch”. Deze natuurlijke rondboog is een van de grootste bogen ter wereld, maar zal volgens ons die titel niet lang meer dragen. Op bepaalde plaatsen heeft de boog nog maar een dikte van een meter. Al wie deze “monsters” nog wil zien zal zich moeten haasten, of geduld hebben tot na de volgende ijstijd!! Op onze weg passeerden we ook nog “The Balanced Rock” en in de verte zagen we “The north- en The South Windows”. Ongehoorzaam als we zijn, voelden we ons toch genoodzaakt om weer eens af te wijken van het traject, en even door het woestijnzand te wandelen richting “The Tunnel Arch” en “The Pine Tree”. Aangezien niet iedereen de quadtocht van gisteren even goed verteerd had in combinatie met de hitte, besloten we om de tweede wandeling niet te maken, en zo “The Delicate Arch” vanop een “Vista Point” te bekijken, en vast te leggen op de gevoelige plaat. De fut was er wat uit, en iedereen snakte naar het zwembad. Daarom lieten we ook de andere bezienswaardigheden voorbijgaan, en bekeken we ze vanuit Hervé. Wanneer we eindelijk de camping bereikt hadden, snelden we allemaal samen naar het zwembad. Alleen Peter was niet te bekennen aan het zwembad, aangezien hij nog even op afzondering wou met Hervé, richting de plaatselijke “Liquor Store”. We aten gezellig samen onze “kiekens” op, die we daarvoor gekocht hadden in “The City Market”. Daarna genoten we van een glaasje wijn met wat chips, en stokbrood met olijfolie onder een heldere sterrenhemel. We gaan steeds verder het binnenland in, en de hoeveelheid wolken neemt dagelijks af. Omdat er ’s avonds geen vuiltje meer aan de lucht is (letterlijk, weliswaar), hebben we nu al enkele avonden op rij “The Milkyway” kunnen zien van op onze campings. Normaal gezien was er voor het bezoek aan het park morgen een volledige dag gerekend, en zouden we vandaag dus geraft hebben. Onze gidsen vonden een volledige dag echter zwaar overdreven voor dit park, en besloten gezamenlijk om het park vandaag te doen en morgen de halve dag te gaan raften op de Colorado-river, en dan ineens door te rijden richting “Lake Powell”. Als alles morgen dus vlekkeloos verloopt, liggen we tijdelijk een halve dag voor op schema, zodat we het programma in Monument Valley rustiger kunnen afwerken. We hebben eindelijk nog een keer de kans om uit te slapen want we moeten ons maar om twaalf uur melden voor onze tocht. We hebben vandaag weer veel in de camper gezeten, en onze kilometerteller staat al op 1724 Miles (=2760 km)

Geschreven door Nicolas

xxx

Tong uitsteken

04:58 Gepost door femke-van-duyse - in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

yeah right that peter seems a good chap to me

Gepost door: james de liquor | 19-07-09

The MilkyWay Bij ons hier in Vlaanderen geen Milky Way te bespeuren 's avonds, winderig, frisjes en af en toe regen ,dat zijn de ingrediënten van ons typische weer.

Gepost door: tante gudrun | 19-07-09

Heb net mijn zusje gehoord.. Snif. zo een emotioneel moment. Ben hier nu ook gans alleen bij O en O om mosselen te eten, en Duvel te drinken.. Snif..

KC op verplaatsing

Gepost door: oma en opa | 19-07-09

Vermoeid? Blijkbaar is de vermoeidheid aan het toeslaan. Niet te verwonderen na zo veel miles en overvloed van bezienswaardigheden. Geniet er toch maar van. Vele knuffels voor iedereen;